Oslea Hiride 2017

Oslea Hiride 2017: 79 de snowboarderi şi 32 de skiori, majoritatea rideri autohtoni dar şi câţiva competitori din Germania, Polonia şi Serbia. 4.3 km de urcare cu placa/ski-urile în spate, de la cota 1300 până la nivelul crestei 1940 m, fiecare cum poate. Odată ajunşi în vârf începe distracţia – freeride-ul pe un teren „virgin”, presărat pe alocuri cu stânci, lung de aproximativ 1 km şi o înclinaţie de 45 grade. Se punctează urcarea (cel mai bun timp) şi stilul la coborâre.

Curios ce-i motivează pe aceşti oameni în fiecare an să iasă din casă, de la căldurică, să conducă sute de km până în Munţii Vălcan şi să urce un munte pe jos iarna, m-am decis ca anul acesta să ajung şi eu la concurs, ca fotograf.

Vineri seara în cadrul şedinţei tehnice am fost atenţionaţi că în zona a avut loc o avalanşă, care aproape a anulat concursul, aflăm că zapda e cam tablă pe faţa de coborâre şi că s-au văzut rechini pe traseu (pietre ieşite prin zăpadă).

Sâmbătă, împreună cu Marco o luăm încet ca sportivii şi pe la 10 dimineaţa ajungem la start. Nu stau prea mult pe gânduri şi îi dau direct la deal. Până în vârf am făcut aproximativ 3 ore. Pentru unii nu a părut atât de dificil, cel mai bun timp de urcare fiind de 50 de minute, realizat de participantul la Clasa Open, secţiunea snowboard — Florin Niţă, însă mulţi dintre concurenţi au petrecut mai bine de două ore pe traseu până au reuşit să ajungă pe creastă.  Sus în creastă un vânt destul de puternic ne-a cam măturat, aşa că nu am poposit prea mult şi i-am dat la vale spre un loc mai ferit.

dsc03871dsc04137dsc03945dsc04276dsc04179dsc04232dsc03962dsc04233dsc04159dsc04206dsc04459dsc04429dsc03985dsc04524dsc04518dsc04488dsc04467dsc04153dsc04550dsc04556

După o zi lungă de efort şi adrenalină lumea a revenit în Chei cu zâmbetul pe buze. Seara ne-am întâlnit cu toţi la premiere, iar apoi am continuat cu after party-ul, care cât a mai putut.

Clasament Red Bull Oslea Hiride 2017
Schi Pro Masculin
1. Paul Popescu; 2. Paul Aufmesse; 3. Csongor Laszlo
Snowboard Pro Masculin
1. Ionuţ Pintican; 2. Mihail Adolf Gherghelah; 3. Alex Pârvan
Schi Open Masculin
1. Ioan Ştefan Cioica; 2. Şerban Cozma; 3. Elod Biro
Snowboard Open Masculin
1. Adrian Colceriu; 2. Vlad Manolache; 3. Andrei Teodor
Schi Pro Feminin
1. Smaranda Munteanu; 2. Sonia Dragan; 3. Dora Bakos
Snowboard Pro Feminin
1. Cosmina Dolha; 2. Florina Martina Cont; 3. Roxana Pintican
Schi Open Feminin
1. Ioana Viman; 2. Emilia Avramoni; 3. Oana Ciascaiu
Snowboard Open Feminin
1. Denisa Herman; 2. Izabela Ştefania Rakosi; 3. Diana Magda

Într-un final cred că am înţeles despre ce e vorba la acest concurs şi nu a fost nevoie să-i întreb pe participanţi. Este vorba despre un zâmbet tâmp, ce l-am văzut pe faţă fiecărui om de pe munte din acea zi, inclusiv a mea. Un zâmbet care se traduce cam asa: fiecare secundă petrecută pe munte în mijlocul naturii alături de prieteni şi o gură de rachiu aduce o satisfacţie şi o plăcere ce nu le putem experimenta făcând altceva.

Leave a Reply

